راز پيدايش حيات روي زمين كشف شد؟

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دنيای فيزيک
    به وبلاگ من خوش آمدید.من محمدرضا کلانتری هستم مسوول وبلاگ . اين وبلاگ شما را با دنياي فيزيك آشنا مي كند. منبع سایت اغلب سایت های هوپا,رشد,ایسنا و سایت انجمن فیزیکدانان ایران می باشد. این را به یاد داشته باشید که بدون فیزیک زندگی غیر ممکن خواهد بود.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    به وبلاگ از 1 تا 10 جند میدی؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 41
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 116
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 14
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 39
    بازدید هفته بازدید هفته : 158
    بازدید ماه بازدید ماه : 157
    بازدید سال بازدید سال : 2770
    بازدید کلی بازدید کلی : 10154

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.191.211.66
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فيزيك و آدرس gravity.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    saha - يه سر بزن بي معرفت - 1392/8/14
    shiima - سلام عالیه وبت - 1392/5/24
    علی - خوب گفتی - 1392/4/28
    فاطمه - لینکت کردم
    پاسخ:mamnon - 1392/3/30
    محمد - سلام
    یه سایتی هست که مطمئنم به دردتون میخوره.
    تواین سایت میتونین باکلیک کردن روی تبلیغات توباکس پول دربیارین!
    وباگذاشتن روزانه ربع ساعت وقت برای کلیک وتبلیغات میتونی به درامدی ماهیانه ودائمی دست یابین.
    فقط کافیه به لینک سایتش بری وثبت نام کنین وبعدازثبت نام دربالای صفحه برروی انجمن کلیک کنین وآموزشها شونوبخونیدوافراد موفقی که اونجاپیام گذاشتن روببینید.
    کارشمافقط کلیک کردن نیست ومیتوانید بنرتبلیغاتی آن سایت رادروبلاگ خود بگذاریدوازاین راه هم کسب درامد کنیدوبعدازاین که مجموع درامدتون به حد نصاب رسید میتونین یا پولتون رودریافت کنین مستقیم یاپولتونو دوباره توسایتش سرمایه گذاری کنین وچندبرابرکنین!
    بسیاری ازافرادازهمین راه وبا پشتکارعالی توانسته اند به درامدی بالادست یابندوبعدازمدتی شغل اصلی خودراترک کرده اند وبه کاردرهمین زمینه تجارت الکترونیک پرداخته اند.

    حتماثبت نام کنید

    لینک ثبت نام:

    https:// shafanosh.loxblog.com
    - 1391/2/2
    رامان - ترجمه کلیه مقالات کتب و مطالب علمی و دانشگاهی و انجام تحقیقات دانشجوی در کمترین زمان انجام می شود
    englishamozesh.loxblog.com - 1391/2/2
    مارال - سلام.... - 1390/11/30
    وبلاگ ایستگاه برق - Salam

    Your veb it is very very fun

    - 1390/10/30
    رهگذر - با سلام. فکر می کنم سن جهان رو در پاراگراف دوم اشتباه نوشته باشید. سن جهان 14 یا 15 میلیارد سال است نه میلیون سال.

    با 14 میلیون سال حتی به دوره ژوراسیک هم نمی رسیم!!!
    پاسخ:ممنون که گفتید - 1390/8/8
    ابوالفضل - اخرین رای گزاری گوگل برای نام گزاری"خلیج فارس" لطفا رای دهید.

    http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


    - 1389/10/17

راز پيدايش حيات روي زمين كشف شد؟

راز پيدايش حيات روي زمين كشف شد؟

استنلي ميلر در دهه 1960 نشان داد تركيب گازهاي اوليه جو زمين با صاعقه منجر به شكل‌گيري اسيدهاي آمينه مي‌شود. تكرار اين آزمايش با ابزارهاي امروزي نقش مهم آتشفشان و صاعقه را در پيدايش حيات اثبات كرد.

 

محققان با استفاده از تكنيك‌هاي مدرن توانستند نمونه‌هاي گازي "سوپ ماقبل تاريخ" را كه در سال 1958 /1337 توسط استنلي ميلر، استاد زيست‌شيمي دانشگاه كلمبيا تهيه شده بود، دوباره بازبيني كنند. آن‌ها مقادير زيادي از اسيدهاي آمينه را كشف كردند كه عنصر پايه‌اي حيات است و با تركيب شدن با يكديگر مي‌توانند پروتئين‌ها را شكل دهند.

 

به گزارش ديلي‌ميل، پروفسور ميلر براي اولين بار در سال 1953 /1332 اين آزمايش مشهور را انجام داد و سعي كرد شرايط اتمسفر زمين را درست قبل از ظاهر شدن حيات روي كره زمين در 4 ميليارد سال قبل بازسازي كند.

 

با عبور دادن يك جرقه الكتريكي از ميان مخلوطي از متان، آمونياك، بخار آب و هيدروژن و شبيه‌سازي صاعقه‌، او توانست چند اسيد آمينه ساده و ديگر تركيبات آلي را توليد كند. اما سوپ ماقبل اوليه كمي رقيق‌ بود. اين تركيب شامل مقادير زيادي از تركيبات آلي نبود كه بتواند منجر به توليد ساختارهاي پيچيده مورد نياز براي آغاز حيات روي كره زمين باشند.

 

به همين دليل در آزمايش 1958، پروفسور ميلر با اضافه كردن سولفيد هيدروژن به تركيب اوليه يك قدم مهم در اين زمينه برداشت. سولفيد هيدروژن يك گاز بسيار بدبو و سمي است كه طي فوران آتشفشان‌ها آزاد مي‌شود.

 

اما نمونه‌هاي جديد سوپ ماقبل تاريخ كه توسط پروفسور ميلر در دانشگاه كلمبيا واقع در نيويورك ساخته بود، تحليل و بررسي نشد. پروفسور ميلر فقط به طور تصادفي در اواخر زندگي خود وجود آن‌ها را ذكر كرد و دانشمندان نيز اندكي قبل از مرگ او در سال 2007 به اهميت آن‌ها پي بردند.

 

نتايج به دست آمده از تحقيقي جديد روي اين نمونه‌ها با استفاده از تكنيك‌هاي جديد كه بيش از 1000 بار نسبت به تجهيزات زمان پروفسور ميلر حساس‌تر هستند، چندي پيش در نشريه آكادمي ملي علوم به چاپ رسيد.

 

در اين مطالعات مقادير زيادي از تركيبات آلي شامل 23 اسيد آمينه آشكار شده است. تقريبا 20 اسيد آمينه در زنجيره‌هايي به يكديگر متصل شده و پروتئين‌هايي را براي توليد سلول‌ها و تمام ماشين‌هاي آلي موجودات زنده مي‌سازند.

 

ميزان اسيدهاي آمينه بسيار بيش‌تر از مقاديري بود كه در آزمايش سوپ ماقبل تاريخ پروفسور ميلر و دو تحقيق بعدي توليد شده بود. دانشمندان هم‌چنين توانستند با استفاده از تكنيك‌هاي مدرن امروزي نتايج به دست آمده از بازبيني دوباره نمونه‌هاي اصلي كه در سال 2008 /1387انجام شده بود بهبود ببخشند.

 

پروفسور جفري بادا از دانشگاه كاليفرنيا در سن‌ديگو، از شاگردان پروفسور ميلر كه اين مطالعات را رهبري كرده ، در اين باره گفت: «ما متوجه شديم ميزان اسيدهاي آمينه توليدشده در آزمايش‌هاي ما بسيار بيش‌تر از تمام آزمايش‌هايي است كه توسط ملير انجام شده بود.»

 

اين يافته نه تنها نتايج حاصل از تحقيقات انجام شده در سال 2008 را بهبود مي‌بخشد، بلكه تنوع تركيباتي را نشان مي‌دهد كه مي‌تواند با يك مخلوط گازي خاص توليد شود. اين يافته‌ها اين نظريه‌ را كه آتشفشان‌ها نقش كليدي در آغاز حيات داشته‌اند، تائيد مي‌كند. فوران آتشفشان‌ها منبع اصلي سولفيد هيدروژن و تخليه صاعقه‌ها را فراهم مي‌كند و در سال‌هايي كه زمين جوان‌تر بود، وقوع آن‌ها بسيار معمول‌تر از زمان فعلي بود.

 

پروفسور بادا هم‌چنين متوجه شد اسيدهاي آمينه موجود در نمونه‌هاي پروفسور ميلر شبيه به اسيدهاي آمينه‌اي بودند كه در شهاب‌سنگ‌ها يافت مي‌شود و نشان مي‌دهد كه ممكن است فرآيندهاي شامل سوليفد هيدروژن در سراسر منظومه شمسي پراكنده شده باشد.



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 9 فروردين 1390 ساعت: 11:51
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: